چه دامنی برای چه اندامی

چه دامنی؟برای چه اندامی؟

دامن جزو لباسهایی است که با آن میتوان استایلهای گوناگونی خلق کرد. دامن انواع مختلف و متفاوت دارد و برای هر سبک و مدلی باید از دامن خاصی استفاده کرد. در ادامه به آنالیز انواع دامن باتوجه به نوع اندام می پردازیم.
یک دامن متناسب با اندام شخص، بسیار استایل شیکتری نسبت به شلوار دارد.
انواع دامن عبارتست از دامن لاین، دامن دایره ای، دامن ماکسی، دامن مینی، دامن لنگی، دامن میدی، دامن تولیپ. بسته به اینکه فرم بدن ما چگونه است و میخواهید چگونه به نظر بیایید، میتوانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر مدل دامن مواردی مانند طرح،رنگ نیز در انتخاب دامن مورد توجه قرار دهید.

دامنهای روزمره
دامنهای روزمره دامنهایی هستند با استفاده دایمی و در تمام مراسمها می توان از آن استفاده کرد. این نوع دامنها معمولا ساده و راسته هستند و رنگشان مشکی، ذغالی، سرمه ای، سبزه تیره، طوسی است. این مدل دامنها قابل پوشیدن با انواع شومیز، تیشرت، تاپ را دارند و میتوان در همه استایلها استفاده کرد.

دامن مناسب اندامهای مختلف

دامنهای مناسب برای تپلها
اگر دارای اضافه وزن هستید و این اضافه وزن در ناحیه شکم و پهلو است، باید دامنی را انتخاب کنید که در قسمت کمر بلندتر باشد. کمر بلند دامن کاربردی شبیه گن دارد و شکم و پهلو را جمع می کند. دامنهایی که مدل آنها شبیه ۸ انگلیسی است، بدلیل اینکه تمرکز را از قسمت کمر و پهلو برمیدارد مدل مناسبی است. بهتر است پارچه دامن ساده بی زرق و برق و از رنگهای تیره باشد، تا اندام شما زیباتر به نظر برسد.

دامن مناسب لاغرها
لاغرها از دامنهای چین دار و پف دار استفاده کنید تا توپر به نظر برسید، از رنگهای روشن استفاده کنید، ترجیحا از دامنهای طرحدار با طرح شلوغ و پارچه های پر زرق و برق استفاده کنید تا لاغری شما به نظر نیاید.

دامن مناسب قدهای کوتاه و متوسط
دامن مینی جزو مدلهای مناسب برای خانمهای قد کوتاه است. دامن مینی پاهای شما را بلندتر و در نتیجه قدتان را بلندتر نشان خواهد داد. رنگ دامن ترجیحا تیره انتخاب کنید، یک جوراب شلواری همرنگ دامن بپوشید و استفاده از کفش پاشنه بلند در این ست پاهایتان را بلند و کشیده نشان خواهد داد.

دامن مناسب قدهای بلند

دامن مناسب قدهای بلند
دامنهای ماکسی برای اینگونه افراد مناسب هستند، بهتر است دامنهای ماکسی با کفشهای صندل یا تخت مورد استفاده قرار گیرد. مدلهای مختلف دامن را میتوان با انواع بالاپوش مانند: تاپ،بلوز،شومیز،تیشرت ست کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.